перед питом, в пите и на выезде из пита еле плетется машина, теряется куча времени из-за этогоА какой баг то?
Настройки Болидов
#137
OFFLINE
Отправлено 20 августа 2011 - 13:34
ребят попробуй такие настройки, у меня почему-то с ними баг на пите на феррари. У меня такое чувство что бага ФИ нету ,а есть баг с настройками. Отпишитесь плиз есть ли у вас с этими настройками баг на пите.
Suspension
Front Ride Height: 11
Rear Ride Height: 1
Front Spring Stiffness: 11
Rear Spring Stiffness: 6
Уменьши это значение
Награды онлайн чемпионата liveracingreborn.com, июнь 2014 - август 2018
#140
Гости
Отправлено 20 августа 2011 - 16:09
ребят попробуй такие настройки, у меня почему-то с ними баг на пите на феррари. У меня такое чувство что бага ФИ нету ,а есть баг с настройками. Отпишитесь плиз есть ли у вас с этими настройками баг на пите.
Suspension
Front Ride Height: 11
Rear Ride Height: 1
Front Spring Stiffness: 11
Rear Spring Stiffness: 6
Если ставить 10 то не помогает.Уменьши это значение
#143
Прохожий_Lex3453_*
Отправлено 21 августа 2011 - 00:27
Front Ride Height: 11
Rear Ride Height: 1
Front Spring Stiffness: 11
Rear Spring Stiffness: 6
Ты че грибов наелся))) куда тебе такая высокая подвеска? зачем) в дождь максимум ставится 6-6 5-5 или 5-3 , 4-4, 3-3 что бы днишшя не плавала как байдарка) и не носило в каждом повороте , а посуху, 2-2 , 1-1, можно и3-3,, ты переборшил тут,
#145
Прохожий_Lex3453_*
Отправлено 21 августа 2011 - 14:11
я брал настройки с одного форума, и тестил )я особо в настройках не шарю, поэтому не судите грубо. Суть то даже не в том что хороши эти настройки или плохи, а в том, что при этих настройках машина на питлейне тупит по страшному
Советую так ставить Front Ride Height: 1
Rear Ride Height: 1
#146
Прохожий_Yuriy Pryymych_*
Отправлено 22 августа 2011 - 13:24
#147
OFFLINE
Отправлено 23 августа 2011 - 09:33
А вообще странно что перед выше зада.11-1 даже не представляю как ведет себя болид.Хотя кодеки здесь намутили с настройками-сильно отличаются от симовых.Я так понял что на каждую трассу механик сам настраивает машину,а мы делаем только точные настройки,иначе нечем объяснить разницу в скорости например в Монако и Китае на тех же настройках.То есть для Монако крылья стоят к примеру 47 - 47 (по шкале 50 - 50,которую мы не видим),а мы уже редактируем под себя выбором бегунка с 11 позициями,который скорее всего дает изменение настройки ну где то с 45 по 50 примерно,а в Китае ну скажем с 20 по 25.Поэтому 11 не абсолютная величина ,Так что все может быть.Сам езжу с высотой подвески примерно 2-4,3-5,4-6.Перед всегда ниже.Просмотр сообщенияLukin Alexey сказал: Suspension Front Ride Height: 11 Rear Ride Height: 1 верх сильно задрал. попробуй 5-3, 4-2 там... ну 6-4. но 11 ты загул
#148
Прохожий_Yuriy Pryymych_*
Отправлено 23 августа 2011 - 12:14
Исходник оф сайт
http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316
На котором сотни раз задавался вопрос "Где оф.ветка установок?" ответ разработчиков практически один, и всем давно известен http://www.racedepartment.com/f1-2010-game/ а там ну просто вагон дэзы от аматоров.Но что болиды уже подстроены изначально под трек видно даже по углу поворота руля, к примеру SPA vs Monaco.
З.Ы. Короче, игра вот вот канет в лета, а тумана на счет настроек под трек и модель болида море. Где к примеру хоть таблица физики болидов 2010 ? Может мы пытаеся превратить аркаду в хард сим и в этом все непонятки? Скорее всего эта ситуация перекочует в 2011 так как это основная подпидка интереса к сайту racedepartment. По моему ответ на вссе вопросы в самой игре, и путь тут один декомпелировать файлы. По крайней мере пример на ютюбе с хаском по грипу это доказывает.
#150
OFFLINE
Отправлено 08 сентября 2011 - 15:44
maybe you do not know me but some people do and they can confirm i am not a bad driver at all so here will be my contribution to this topic, i hope i can help some drivers to improve their times but first things first ...
INFO : i have only experience to driving with wheel with manual gearing i am using Traction if i can and racing line (but can drive without them pretty easy too) - rest of helps always off so i can not be sure what my setup will do if other helps like abs or automatic gearbox are ON
1) not even the best setup can you make fast if you drive like old woman ! Improve your driving style ! if you do not know how look at some videos how better drivers drive or just read something about racing how to hit the APEX when decelerate when accelerate etc. few tips : fast time in F1 game is mostly made by shortest distance of braking !
2) be constant ! learn to drive laps +- 0.5 per lap
3) build a setup try 10 laps on soft / 10 laps hard / 10 laps full tank soft/hard - compare the times with others make decision if the missing time is in setup or in your poor driving style
The SETUP :
forget about real world this is a game you must approach in same way to the setup
Wings : Front : low speed corners (valencia) or high speed track (spa, monza) from 1 to 3 - high speed corners (turkey,suzuka) 11
Rear : always 1 (enormous top speed cut with higher number)
Brakes : Balance : i was testing from 55-45 to 48-52 .. not a big difference to me so i prefer to setup my brakes 50-50 standard or 48-52 if i am afraid of lock-up
Pressure : High (if you have problems and your brakes lock-up often change pressure to standard or LEARN TO BRAKE BETTER ! but as far as i know i do not use nothing else then large/high)
Size : Large (i use always large with any other i have terrible braking distance witch make me a lot slower in race)
Balance : this thing is most important in whole setup if you do it right you will improve your times
Distribution : more low speed corners (valencia) from 100-0 to 60-40 high speed corners 40-60 to 0-100
Front Anti-roll bar : im using from 1 to 4 ... main reason : tyre wear ... it may seems like if you setup 11 the car is much better to handle but tyre wear increasing like hell and you can actually make car responsive with other things)
Rear Anti-roll bar : im using always 11 ... main reason : traction
Suspension : Ride height : always 1-1 (downforce)
Front : always 11 i actually did not found any significant difference if i use any number less then 11 .. around 3 the car just starting to behave like its not realy a car
Rear : how much oversteer you can handle ? i am using from 1 to 4 if you like oversteer just put there some higher number a try it
Gearbox : gear 1 is only for start ... next : ask yourself ... what speed i can have in this corner ? lowest corner gear 2 ... after this try drive some laps and set your gear exactly by corners .. so example : corner i know im 160 on Apex so from that point i need fast accelerate i need the engine put maximum power into the wheel so i must setup my gears that some gear there have 160 in orange zone of engine
to make it easy for you try put gears 1to5 in the middle of left side of gearbox .. 7th gear setup that you hit the limiter with top speed on track .. 6 gear between 7 and 5 .... if you will not like the gearing try some different approach
Alignment : Camber F ... -1,5 -- cornering grip
Camber R .... find some compromise between loosing traction and cornering grip i prefer from -3,3 to -2,7 depends how the car feel
Toe F .... depends again how the car feels i am using from 0.15 to 0.08
Toe R .... again depends again how the car feels i am using from 0.41 to 0.26
I hope that it will be translator "friendly" to all who do not speak english, If you have some more experience then i have share your opinion , nobody is perfect and everybody can improve something
i hope you will catch me next time in the race
©Evil F1
Количество пользователей, читающих эту тему: 0
пользователей 0, гостей 0, анонимных 0